Пољопривредна школа са домом ученика ПК „Београд“ је образовно-васпитна установа у којој се стиче средње стручно образовање из подручја пољопривреде, производње и прераде хране. Основани смо 1965. године и данас верификовани је за школовање четвророгодишњих образовних профила: Пољопривредни техничар, Техничар хортикултуре, Ветеринарски техничар, Прехрамбени техничар и трогодишњих Месар и Пекар.

Школа се налази у Београду, а повољни локацијски услови дефинишу нашу школу као урбану образовну установу са капацитетима за квалитетно стручно образовање. У саставу је и дом ученика па је Школа доступна ученицима из целе Србије и има посебан значај на државном нивоу.

Данас Школа има око 550 ученика у 23 одељења, око 100 ванредних ученика и 125 ученика у ученичком дому. На организацији и реализацији активности установе је ангажовано око стотину запослених.

Школа има дугу, богату образовну и културну традицију. Чести су примери да неколико генерација исте породице завршава нашу школу. За позитивне промене у школи заинтересовани су сви запослени, ученици, родитељи и локална заједница.

Škola nudi veliki broj vannastavnih sadržaja i sekcija (dramska, likovna, planinarska, sportska i sl.) interesne predmetne grupe, diskusije, predavanja, radionice, ali i zabave, koncerte, takmičenja… Uspesi naših učenika u raznim vidovima stvaralaštva i aktivizma dovoljno govore o raznovrsnosti ponude i trudu koji ulažemo da Škola bude na samo obrazovna već i vaspitna ustanova (da razvija socijalne veštine i funkcionalna znanja).

SMERNICE RAZVOJA ŠKOLE

 

 

VIZIJA:

Moderna, gradska, srednja stručna škola čije će ime biti sinonim za: Školu koja pruža adekvatnu podršku učenicima i njihovim roditeljima, stvara dobru polaznu osnovu za zaposlenje (treći stepen stručnosti) ili za nastavak školovanja (treći, četvrti i peti stepen stručnosti), razvija i neguje drugarstvo i razumevanje među učenicima i zadovoljava potrebe privrede i (lokalne i šire) zajednice.

U narednom periodu osnova naših stremljenja biće organizovanje edukacija za roditelje (i druge zainteresovane) iz raznih oblasti kao i autonomnih programskih kurseva za prekvalifikaciju i/ili dokvalifikaciju odraslih.

MISIJA:

Nastaviti u pravcu modernizacije, popularizacije, razvoja i postavljanja Škole na mesto koje (obzirom na, do sada najčešće deklarativnu, podršku koju državne strukture pružaju razvoju poljoprivrede). Ako je poljoprivreda jedna od ključnih oblasti u kojima možemo biti konkurentni zamljama regiona i Evrope – moramo je učiniti modernom, ekonomičnom, i uspešnom… Tu modernizaciju mogu izneti samo školovani, dobro obučeni, funkcionalnim znanjem bogati kadrovi.

U prethodnom periodu uspešno smo ostvarili kontakte sa školama slične strukture u zemlji i inostranstvu te planiramo da u narednom periodu realizujemo brojne razmene ljudi i znanja (učenika, nastavnika, nastavnih i tematskih programa i sl.).

CILJ:

Nastaviti sa stvaranjem kvalitetnog kadra u meri koja je u skladu sa potrebama privrede i obrazovnog sistema, kao i ponuditi učenicima širok izbor perspektivnih smerova koje će biti motivisani da upišu.

Realizacijom programa tehničara hortikulture pokazano je (obzirom na uspešan upis učenika u taj smer već tri godine za redom) da su korisnici usluge (učenici, roditelji i lokalna zajednica) veoma zainteresovano da podrže nove i perspektivne smerove. Trebalo bi uložiti dodatni napor da se osmisli još atraktivnih smerova kao i da se dobra iskustva iz oglednih odeljenja primene i na ostala.

 

ZADACI:

  • nastaviti sa popularizacijom Škole – prvenstveno izradom ovog sajta (interaktivnijeg i dostupnijeg korisnicima) kao i realizacijom tradicionalnih (i vanrednih) promotivnih akcija
  • osmisliti upisnu politiku koja će omogućiti bolje prilagođavanje zahtevima privrede i samih učenika (i njihovih roditelja, naravno) ali koja će (u periodu obuhvaćenom razvojnim planom) omogućiti najbolju zaposlenost kadrova
  • unaprediti nastavni proces i (samim tim) postignuća učenika
  • organizovati i realizovati razmenu učenika i zaposlenih sa školama i drugim institucijama od interesa u zemlji i inostranstvu
  • osmisliti (u saradnji sa preduzećima i lokalnom zajednicom) programe obrazovanja odraslih kao i dodatne edukativne sadržaje
  • osmisliti dodatne načine u stvaranju osnove za uvećanje sopstvenih prihoda Škole (jer se u narednom periodu očekuje manje oslanjanje na sredstva iz budžeta)
  • unaprediti izvođenje praktične nastave u pravcu prenošenja funkcionalnih znanja i veće samostalnosti Škole u obavljanju prakse učenika (jer je proces privatizacije i tržišne utakmice smanjio mogućnosti preduzeća da primaju učenike na praksu)
  • ponuditi učenicima dodatne vannastavne sadržaje kao i sticanje znanja esencijalnih za sticanje zaposlenja (računarski kursevi, strani jezici, pisanje CVeva, paralelno ili naknadno vanredno školovanje u drugom obrazovnom smeru…)
  • podstaći učenike na samostalnost, aktivnost, vrednovanje postignuća, kooperativnost i razvoj pozitivnih moralnih i vaspitnih principa